کرمانیها در دور جدید واردات به نظر میرسد کاملاً حساب شده وارد عمل شدهاند. آنها در ابتدا توسط KTL به سراغ هیوندای رفتند و حالا نیز در گام بعدی به سراغ واردات یکی از خوشنامترین و معتبرترین برندهای چینی یعنی جیلی رفتهاند. به تازگی نمونههای اولیه خودروهای وارداتی جیلی توسط کرمان موتور به ایران رسیدهاند و ما در این محتوا قصد معرفی جیلی مونجارو به عنوان یکی از خوش ساختترین و محبوبترین کراس اوورهای جیلی را داریم.
جیلی مونجارو را میتوان یک کراس اوور سایز متوسط و بسیار خوش ساخت از برند جیلی قلمداد کرد که اتفاقاً همین خودرو برای بازار کره جنوبی با یک ری برند و فیس لیفت، تحت عنوان رنو کولئوس جدید عرضه میشود.
جیلی مونجارو در بازار چین با نامهای دیگر نظیر توجلا L نیز شناخته میشود.
این خودرو از طراحی پخته و به نسبت مدرنی بهرهمند است و بر مبنای پلتفرم CMA کمپانی طراحی شده است که یک پلتفرم مدرن و البته منعطف است. در این خودرو الای دیهای ماتریسی و جدید جیلی را در کاسه چراخ میبینیم که به عنوان چراغهای روز در دو خط طراحی شدهاند. خبری از هیچگونه اضافه کاری در بدنه مونجارو نیست و یک کراس اوور کاملاً منطقی و متین و موقر را شاهد هستیم. چراغهای یکتکه و کشیده جلو، جلوپنجره آبشاری، رینگهای پرکار و چراغهای بههمپیوسته عقب با یک نوار کرومی نازک و گرافیک زیبا را میتوان از اصلیترین عناصر ظاهری مونجارو برشمرد.
داخل خودرو چه خبر است؟
طراحی داخلی نیز به اندازه ظاهر بیرونی، شکیل و زیبا صورت گرفته است. پنل یکپارچه نمایشگر تا مقابل سرنشین کناری امتداد یافته و کلاستر دیجیتالی نیز زیر یک سایهبان قرار گرفته است. ترکیب رنگ نسکافهای و مشکی به زیبایی کابین افزوده است و ردیف دوم نیز فضای خوبی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد.

این خودرو دارای نوربالای خودکار، سنسور نور و باران، سیستم خوش آمدگویی، سیستمهای کمک رانندگی، سیستم کنترل پایداری و کشش، ایربگهای جلو و کناری و پردهای، صندلیهای برقی جلو با گرمکن، سقف پانوراما با قسمت بازشو، آینههای تاشو برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کاپ هولدر، درایو مود و موارد دیگر به عنوان امکانات ایمنی و رفاهی است.
مشخصات فنی
جیلی مونجارو در نسخه بنزینی به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ولوو موسوم به Drive-E مجهز است. این پیشرانه که با فناوری پاشش مستقیم سوخت عمل میکند، توان تولید حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه و یا جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک آیسین به چرخها منتقل و باعث میشود شتابگیری در ۷.۷ ثانیه انجام شود.

اما در نسخه هیبریدی، این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر مجهز است. پیشرانه برقی نیز قدرتی برابر با ۲۶۸ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۳۲۰ نیوتن متر ارائه میکند. گیربکس این مدل از نوع اتومات DHT بوده و شتاب صفر تا صد آن ۷.۹ ثانیه اعلام شده است.
منبع: اسب بخار